Blogs

El meu nou portàtil XPS 13 9370 és molt bo, però es pot fer servir una resolució de pantalla tan gran (3840x2160 331 PPI) que l'he de fer servir amb un factor d'escala igual a 2.12. No totes les aplicacions s'escalen adequadament. Per al Gimp, ho vaig poder resoldre usant un tema amb icones més grans, però algunes aplicacions X11 antigues com ara l'Xfig, que faig servir des dels meu temps amb Unix al final de la dècada de 1980, i mai no he pogut substituir per cap altra aplicació semblant, no s'escalen en absolut. Això és un problema perquè els menús i les icones, així com el gruix de les línies, són tan petits que l'Xfig no es pot usar.

La consola de Linux és on es reben tots els missatges del nucli, però també permet interfície amb l'usuari com una terminal de l'escriptori.

Etiquetes:

Estic intentant fer tot el que puc amb l'R en comptes del Stata, però Stata té externalitats positives en xarxa a la professió d'economista i és difícil deixar-lo si tenim coautors que usen  l'Stata. En tot cas, una de les regressions més comuns que he d'exectutar es la regressió amb efectes fixos i errors estàndard clusteritzats.

Faig servir emacs com a editor, però al meu nou portàtil s'obre sempre a pantalla completa i maximitzat. Vaig provar tot el que se suggereix a aquest fil de missatges:

Etiquetes:

LaptopM'he renovat el portàtil després d'uns quants anys. Però el que és fantàstic és la facilitat amb la qual es poden migrar els programes i les seves configuracions, així com les dades, d'un ordinador a un altre sistemes GNU-Linux com l'Ubuntu, i continuar treballant en el nou ordinador tal com l'estàvem fent a l'antic. Aquí algunes notes del que vaig fer.

Com és ben sabut, Canonical ha decidit deixar de donar suport a l'escriptori que va crear i adoptar el 2010, anomenat Unity. La versió actual, número 7, és força estable, però no ha rebut actualitzacions substancials durant els últims anys, quan Canonical i la comunitat de l'Ubuntu estaven esperant una actualització molt gran, l'Unity 8, que hauria permès la convergència amb telèfons i tauletes. Atès que tinc un flux de treball força bo amb l'Unity, he decidit continuar usant-lo fins que sigui possible..

Etiquetes:

M'agrada treballar escoltant música, especialment música clàsica. També m'agrada Radio Clásica, la ràdio de música clàssica de la ràdio pública espanyola. Al rhythmbox es fàcil entrar una ràdio nova, simplement entrant la URL de la transmissió de ràdio al cap «Propietats» de la ràdio.

El problema és 1) que algunes ràdios com ara ràdio clàssica canvien sovint aquesta URL, 2) cada cop més les pàgines web de les ràdios on es pot trobar la transmissió usen javascript i la URL de la transmissió no es pot veure directament a la font html de la pàgina.

Etiquetes:

Aquest és el tema que analitzem al nostre treball recent “Gender Peer Effects in School,a Birth Cohort Approach” (Ciccone i García-Fontes, 2014). El nostre principal resultat mostra un efecte d'iguals per sexe positiu i significatiu de la proporció de nenes sobre els resultats acadèmics dels nens, i positiu però estadísticament no significatiu sobre les pròpies nenes.

Etiquetes:

Tinc un parell de llocs Drupal 6 que usen el mòdul Webfm (https://drupal.org/project/webfm). Aquest mòdul mai no es va migrar a Drupal 7 perquè a aquesta última versió de Drupal l'API de fitxers va canviar completament, cosa que implicava reescriure totalment el mòdul, i ningú no ho va fer.

Etiquetes:

Des de fa més o menys un any el meu IP obert a la Universitat el van tancar i em van forçar a posar-me darrera una VPN, el que em va causar moltíssims problemes per mantenir el meu flux de treball. Però una de les coses més molestes és que fins i tot per a les coses més bàsiques, com per exemple usar ssh o sftp, apareixen problemes nous que són molt difícils de solucionar i per als quals no tinc cap mena de suport per part del servei d'informàtica.

Pàgines