blog de wgarcia

LaptopM'he renovat el portàtil després d'uns quants anys. Però el que és fantàstic és la facilitat amb la qual es poden migrar els programes i les seves configuracions, així com les dades, d'un ordinador a un altre sistemes GNU-Linux com l'Ubuntu, i continuar treballant en el nou ordinador tal com l'estàvem fent a l'antic. Aquí algunes notes del que vaig fer.

Com és ben sabut, Canonical ha decidit deixar de donar suport a l'escriptori que va crear i adoptar el 2010, anomenat Unity. La versió actual, número 7, és força estable, però no ha rebut actualitzacions substancials durant els últims anys, quan Canonical i la comunitat de l'Ubuntu estaven esperant una actualització molt gran, l'Unity 8, que hauria permès la convergència amb telèfons i tauletes. Atès que tinc un flux de treball força bo amb l'Unity, he decidit continuar usant-lo fins que sigui possible..

Etiquetes:

M'agrada treballar escoltant música, especialment música clàsica. També m'agrada Radio Clásica, la ràdio de música clàssica de la ràdio pública espanyola. Al rhythmbox es fàcil entrar una ràdio nova, simplement entrant la URL de la transmissió de ràdio al cap «Propietats» de la ràdio.

El problema és 1) que algunes ràdios com ara ràdio clàssica canvien sovint aquesta URL, 2) cada cop més les pàgines web de les ràdios on es pot trobar la transmissió usen javascript i la URL de la transmissió no es pot veure directament a la font html de la pàgina.

Etiquetes:

Aquest és el tema que analitzem al nostre treball recent “Gender Peer Effects in School,a Birth Cohort Approach” (Ciccone i García-Fontes, 2014). El nostre principal resultat mostra un efecte d'iguals per sexe positiu i significatiu de la proporció de nenes sobre els resultats acadèmics dels nens, i positiu però estadísticament no significatiu sobre les pròpies nenes.

Etiquetes:

Tinc un parell de llocs Drupal 6 que usen el mòdul Webfm (https://drupal.org/project/webfm). Aquest mòdul mai no es va migrar a Drupal 7 perquè a aquesta última versió de Drupal l'API de fitxers va canviar completament, cosa que implicava reescriure totalment el mòdul, i ningú no ho va fer.

Etiquetes:

Des de fa més o menys un any el meu IP obert a la Universitat el van tancar i em van forçar a posar-me darrera una VPN, el que em va causar moltíssims problemes per mantenir el meu flux de treball. Però una de les coses més molestes és que fins i tot per a les coses més bàsiques, com per exemple usar ssh o sftp, apareixen problemes nous que són molt difícils de solucionar i per als quals no tinc cap mena de suport per part del servei d'informàtica.

Etiquetes:

La meva filla em va demanar recentment de convertir un fitxer d'àudio que una companya de classe d'ella havia creat amb un Ipad. Era un enregistrament d'una classe. Vaig buscar convertidors i vaig veure indicacions que Audacity podia funcionar, però no va funcionar (em va demanar de carregar el fitxer com "dades crues", però un cop es van carregar no hi havia cap àudio reproduible).  Altres solucions com "sox" també van fallar dient que no es podia decodificar la font.

Etiquetes:

(publicat al Suplement +Valor d'El Periódico de Catalunya, 22/3/2011)

Des de fa unes dècades a tots els països desenvolupats s'han anat creant noves empreses industrials que combinen l'activitat pròpiament industrial amb els serveis que necessita aquesta activitat industrial. En comptes dels recursos tradicionals, aquesta nova indústria es basa en un ús intensiu del coneixement tecnològic i en la generació de valor afegit a través del disseny i de les millores dels canals de distribució i comercialització.

BondsEn mesos recents hem sentit que alguns països com ara Irlanda, Portugal i Espanya, i en una menor mesura Itàlia o Bèlgica, estan tenint problemes per emetre el seu deute perquè hi ha molta especulació i apostes contra elles. Això havia ocorregut en el passat a d'altres regions del món com per exemple Llatinoamèrica o el Sudest d'Àsia.

Sembla que s'ha començat a parlar sobre una unificació dels sistemes d'empaquetament per a diverses distribucions de Linux. Actualment hi ha sistemes diferents, sent potser els més importants el sistema Debian (amb extensió .deb que usen entre d'altres distribucions Debian, Ubuntu o Mint) i el sistema RPM (amb extensió .rpm, usat per RedHat, Fedora, OpenSuse i d'altres), però hi ha més, com per exemple el sistema Pacman de Arch Linux.

Pàgines