Vés al contingut

wireshark.jpeg

M'agrada treballar escoltant música, especialment música clàsica. També m'agrada Radio Clásica, la ràdio de música clàssica de la ràdio pública espanyola. Al rhythmbox es fàcil entrar una ràdio nova, simplement entrant la URL de la transmissió de ràdio al cap «Propietats» de la ràdio.

El problema és 1) que algunes ràdios com ara ràdio clàssica canvien sovint aquesta URL, 2) cada cop més les pàgines web de les ràdios on es pot trobar la transmissió usen javascript i la URL de la transmissió no es pot veure directament a la font html de la pàgina.

Quan passa això, el wireshark és molt útil. És una aplicació que analitza i fa una llista de totes les conneccions de xarxa d'un sistema. Aixi que instal·leu el wireshark si no el teniu:

sudo apt-get install wireshark

Heu d'iniciar el wireshark com a superusuari:

sudo wireshark

Inicieu la transmissió de la ràdio primer.

Al wireshark, escolliu qualsevol connexió («any»), i un cop es mostren les connnexions, a «display filter» escriviu «http.request» En algun lloc a la llista de connexions que es mostren, la URL de la transmissió de ràdio es veurà, i amb sort serà fàcil de reconèixer.

Funciona amb el Drupal

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer