Vés al contingut
02-01-2012

Aquest últim any vaig començar a col·laborar més amb l'equip local català d'Ubuntu. Aquests són equips formats a diverses parts del món per col·laborar amb el  projecte Ubuntu. L'equip LOCO català és especial perquè no està associat a un estat particular sinó a la llengua catalana i les seves variants que s'estenen al llarg de diversos estats.

Aquest any vaig participar en les festes de llançament d'Ubuntu 10.04 a València i 10.10 a Granollers. A València vaig moderar una sessió sobre signatures GPG. També vaig tindre una participació activa al fòrum d'ajuda de l'equip, on vaig acumular més de 400 articles, i vaig enviar 10 informes d'error a Launchpad, tres dels quals van generar millores i canvis a Ubuntu Lucid i Maverick.

També vaig preparar les versions catalanitzades dels llançaments Ubuntu,  aquest any vaig preparar les versions Ubuntu i Xubuntu d'Ubuntu Lucid i Maverick.

Pel que fa al software lliure vaig mantenir els meus dos projectes manyex i ODStatistics. ODStatistics va ser usat per uns 700 estudiantes durant el primer trimestre del curs 2010-2011 Anàlisi de Dades a la  Universitat Pompeu Fabra. Els estudiants del Grau en International Business Ecoomics, que s'imparteix totalment en anglès, van usar Fedora Core 14 a les pràctiques d'aula d'ordinador ja que Linux és l'única opció que hi ha al sistema informàtic de la universitat per tenir tot el sistema operatiu en anglès.

Un altre gran projecte en el qual estic involucrat és FaPaCgès, un paquet per gestionar Associacions de Mares i Pares d'Alumnes en escoles de primària i secundària. És un derivat de Bulmages, un paquet de programari lliure per a la gestió de petites i mitjanes empreses. El paquet està totalment traduït al català i ja està en versió Beta.

Tags:
Funciona amb el Drupal